A keresőoptimalizálás felemelkedése
100%-ban biztos vagyok abban, hogy senki nem gondolja, hogy a SEO alapjait már a múlt században lerakta elénk a tudomány. A keresőoptimalizálás kezdeti lépései az 1900-as évekre nyúlik vissza. Az egészet abból lehet kikövetkeztetni, hogy anno gyerekcipőben járt az interneten lévő lehetőségek tárháza, így az információk is kevesek voltak a világhálón. Ezen kis mennyiségű információk összessége nem igényelt több keresési platformot mint manapság, így kissé későbbre tolódott a keresőoptimalizálás mint jelenség.
A mobilon lévő internetezés gyakorlatilag új szintre léptette a keresőoptimalizálást. A világ első search engine fejlesztése az Archie nevet kapta. Ez már 27 éves történetre tekint vissza. A 90-es évek közepén már teljes gőzzel működött, a mainak, modernek mondható keresőoptimalizálás mechanizmusa. Kulcsszavakkal dolgoztak a keresési motorok. Az IT világot 97-ben hódította meg teljesen a tevékenység.
A következő innovatív lépés a keresőoptimalizálásban az úgynevezett page rank technika, amely azt hivatott szolgálni, hogy felmérje milyen sokan vagy éppen milyen kevesen klikkelnek bizonyos webhelyekre, mindezt tudat alatt. A technika borzasztó egyszerűen rámutatott arra, hogy vannak erősebb illetve gyengébben szolgáló weboldalak. A page rank elnevezése nagyon találó, ami egy újabb mérföldkőhöz vezet minket, mégpedig 1998-ban-hoz. Ekkor alapította meg két felsőoktatási hallgató Larry Page és Sergey Brain a Google-t. 6 évvel ezután a Google szerint, már 200 olyan módszert alkalmaznak, amely összefüggésben van a SEO-val. Az említett módszerek természetesen bizalmasak, a nyilvánosság előtt nem elérhetőek. Kisebb keresőoldalak között persze akadnak olyanok, akik nem rejtegetik a SEO metódusaikat.
2004-ben számítani lehetett arra, hogy a keresőoptimalizálási technikák jelentősen megújulnak, amikhez a keresőmarketing ügynökségeknek is fel kell zárkózniuk. 2005-ben a Google újabb ötlettel állt elő, ami forradalmasította a SEO-t, ez pedig a Google Log in lehetősége. Ez azt tette lehetővé, hogy a bejelentkezett felhasználók adatait tudták tárolni, és a keresési előzményekhez tudták igazítani a keresőben megtalálható eredményeket. Megjelent a felhasználó igényeihez igazodó és egyre jobban fejlődő SEO technika. Ennek a használatát 2006-ban hivatalosan is megerősítette a Google. A 2010-es évek elején a Google 2 dolgot is kitűzött magának célul, az egyik ilyen volt a fizetett linkek visszaszorítása, valamint az úgynevezett másoló weboldalak rosszabb helyre való visszaszorítását a keresőoldalakban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.